usługi remontowo – budowlane

Współczesne budownictwo – ilu warstwowe ściany

Współczesne budownictwo – ilu warstwowe ściany

Jeszcze przed przemianami społecznymi w naszym kraju na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych X wieku budownictwo mieszkaniowe w całej Polsce wyglądało tak sam, obowiązywał jeden schemat – ściany konstrukcyjne a więc i te zewnętrzne stawiane były z gotowych płyt żelazobetonowych, natomiast ścianki działowe stawiano z różnych materiałów – czasem była to cegła, beton komórkowy, chociaż najczęściej używano do tego celu płyt gipsowych. Obecnie budownictwo mieszkaniowe, zarówno te w odniesieniu do domów jednorodzinnych, jak i bloków mieszkalnych stosuje bardzo podobne materiały budowlane – płyta żelbetonowa stosowana jest tylko i wyłącznie do budowy stropów, ponadto stosowane są baliczki silikatowe, cegła pełna, beton komórkowy (najczęściej w odniesieniu do domów jednorodzinnych), a także w pewnych elementach cegła tak zwana dziurawka. Przy wznoszeniu domów wielorodzinnych stosowane są najczęściej ściany albo trójwarstwowe, albo dwuwarstwowe – ściany jednowarstwowe stosuje się jedynie właściwie przy budowie domów jednorodzinnych, jest to technologia najtańsza, polegająca na postawieniu ścian konstrukcyjnych, które następnie są oklejone gruba warstwa styropianu, na który daje się elewację. Z kolei ściany trójwarstwowe są na tyle relatywnie drogie, że stosuje się je dość rzadko – podnosi bardzo ta technologia koszt budowy jednego metra kwadratowego lokalu mieszkalnego.

Jak deweloperzy zachęcają klientów do kupna mieszkania

Jak deweloperzy zachęcają klientów do kupna mieszkania

Jeszcze kilka lat temu byliśmy świadkami w naszym kraju takich sytuacji, że deweloperzy rozpoczynali nowa inwestycje budowlana w postaci budynku mieszkalnego wielorodzinnego, a jeszcze przed rozpoczęciem nawet pierwszych prac budowlanych ustawiała się kolejka osób, którzy zapisywały się na takie mieszkania i wpłacały nawet gotówkę, aby tylko stać się właścicielem mieszkania w danej okolicy. Mieszkań już wybudowanych i oczekujących na chętnych do ich kupna praktycznie nie błona rynku, a jeśli pojawiały się pojedyncze propozycje, to były to lokale o nieciekawej lokalizacji albo z jakąś dużą wadą, utrudniająca ich sprzedaż w normalnym trybie. Obecnie sytuacja jest zupełnie odmienna – to klient jest najdroższy, to deweloperzy kusza klientów różnego rodzaju promocjami, aby przyciągnąć ich do siebie, oferując do sprzedaży swoje lokale mieszkalne czy usługowe. Deweloperzy zachęcają klientów w bardzo różny sposób, czasem szalenie pomysłowy – od normalnej obniżki cenowej ceny ofertowej po takie ciekawe propozycje jak oferowanie dodatkowego darmowego miejsca parkingowego, wyposażenia danego lokalu w sprzęt RTV czy AGD, fundowanie całej rodzinie wyjazdu w atrakcyjne miejsce na kilka dni czy też ponoszenie opłat za dany lokal mieszkalny przez rok czy dwa od daty zakupu danego mieszkania – propozycje są coraz ciekawsze.